loading...
بهترین راههای کسب درآمد اینترنتی تجارت الکترونیک
Radin بازدید : 13 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (1)

پنج اصل مهم و ضروری در استفاده از اینترنت!

اینترنت بی‌تردید فرصتهای فراوانی فراهم می‌کند اما استفاده از این پدیده ی بی نظیر همانند بسیاری از ابزارهای دیگر نیازمند در نظر گرفتن برخی اصول و در واقع فرهنگ استفاده است. اینترنت به همان نسبت که توان ایجاد فرصتهای جدید را دارد می‌تواند تهدیداتی را نیز به همراه خود داشته باشد که با در نظر گرفتن برخی قوائد ساده بخصوص در حوزه شخصی و خصوصی می‌توان با اطمینان بیشتری از آن استفاده کرد در ادامه به پنج اصل مهم در استفاده مطمئن تر از اینترنت (که با توجه به فرهنگ ایران و مشکلاتی که هر از گاهی استفاده از اینترنت در کشور برای شهروندان به همراه داشته است تهیه شده است) اشاره خواهد شد.

١- به هر اطلاعات یا متنی که در اینترنت می‌خوانید اعتماد نکنید.
بخش
بزرگی از محتوا و اطلاعات موجود در اینترنت از منابع علمی و درست است امادر برخی موارد اطلاعات موجود در سایتها یا وبلاگها تنها تجربه یا نظر شخصییک فرد یا حتی متنی تبلیغاتی است. گاهی دیده می شود که فردی می گوید اینمطلب را در اینترنت خوانده ام اما صرف وجود یک مطلب در اینترنت به معنایصحت آن نیست. بسیار مهم است که این متن توسط چه کسی و در کدام سایت یارسانه اینترنتی منتشر شده است. بطور مثال بسیاری از مطالبی که این روزهاچه از طریق پیام رسانهای فوری (ابزارهای چت) یا ایمیل برای افراد ارسال میشود مطالبی از وبلاگهای شخصی یا مطلبی است که کاربری بر اساس تجربه شخصیدر یک تالار گفتگو نوشته است. اگر تخصص و تجربه کافی در زمینه اینترنتندارید و اطلاعاتی که در اینترنت خوانده اید مبنای تصمیم گیری شماست(بخصوص در مواردی که میتواند عدم صحت مطالب به شما آسیب برساند مانندموارد بهداشتی یا پزشکی) حتما با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید.


 2-
در ارتباط خود با دیگران دقت کنید.

اینترنتفضای بی‌نظیری برای آشنایی و ارتباط با دیگران است اما عدم ارتباط نزدیک وحضور در فضای مجازی باعث می‌شود که برخی افراد در مورد هویت و موقعیتشاناطلاعات نادرستی به طرف مقابل خود بدهند. بنابر این در ارتباط با دیگراندر چت، شبکه های اجتماعی و دوستیابی و یا وبلاگها همیشه این اصل را بهخاطر داشته باشید که ممکن است فرد مقابل دقیقا آنچه که ادعا می کند نباشد(برای مثال ممکن است جنسیت خود را اشتباه بگویید و جالب است بدانید کهبرای برخی از نرم افزارهای چت ابزارهایی وجود دارند که حتی صدا را تغییرداده و مثلاْ صدای مردی را به صدای زن یا بالعکس تغییر می‌دهد). همچنین ازارائه اطلاعات مهم که ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد یا انتشارعمومی آن باعث ایجاد مشکل برای شما شود در ارتباطهای اینترنتی حتی الامکانخودداری کنید. در اخبار حوادث به موارد متعددی اشاره شده است که ارسالتصاویر خصوصی یا قبول دعوت برای ملاقات حضوری بر اساس یک ارتباط اینترنتیباعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

 3-
در انتشار یا اطلاعات مرتبط با خودتان در اینترنت دقت کنید.

اینروزها بسیار رایج شده است که مردم اطلاعاتی همانند نام، تصویر یا حتیمشخصات تماسشان را در پروفایل خود در سایتها و شبکه های اجتماعی یا دوستیابی وارد می‌کنند. البته اشکالی در اینکار نیست اما همواره دقت داشتهباشید که آنچه که شما در پروفایل یا وبلاگ خود منتشر می‌کنید توسط افرادمختلفی قابل مشاهده خواهد بود و ممکن است توسط دیگران ذخیره و مجددا درسایت یا وبلاگ دیگری منتشر شود. یکی از اشتباهاتی که عموما در سایتهایدوستیابی و شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد انتشار تصاویری از محافل خصوصیاست با این فرض که این تصاویر صرفاً توسط دوستان مشاهده می شود اما هموارهاین احتمال وجود دارد که این تصاویر توسط افرادی که ممکن است دوست شمانباشند مشاهده شده، مورد سوء استفاده قرار گرفته یا در سطح وسیعی منتشرشود. بنابراین دقت کنید که تنها تصاویر و اطلاعاتی (مانند شماره تلفن) رادر سایتها قرار دهید که در صورت انتشار عمومی آنها مشکلی برای شما یاخانواده اتان ایجاد نشود.

 4-
هر تقاضا یا ادعایی را جدی نگیرید.

هنوزهم برخی شهروندان کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی قربانی کلاه برداراناینترنتی می شوند که با ادعاهای متفاوت (مانند تقاضای انتقال وجه از کشوریآفریقایی و شراکت فرد در مبلغ انتقال داده شده ) و با دریافت اطلاعات حسابو کارت اعتباری کاربران از آن سوء استفاده می کنند. ممکن است شما نیزتاکنون چنین ایمیلهایی دریافت کرده باشید که به دلیلی مشابه بالا یا برندهشده در لاتاری و ... از شما بخواهند که اطلاعات کارت اعتباری خود را درصفحه یا سایتی وارد کنید البته شاید در ایران به دلیل نداشتن کارتهایاعتباری بین المللی این قضیه آنقدر جدی نباشد اما جالب است بدانید که برخیتجار ایرانی قربانی چنین ادعاهایی شده اند. در شکلی دیگر ممکن است با بیانخبر کذب یا ادعایی از شما خواسته شود که کلمه عبور ایمیل خود را در صفحهخاصی وارد کنید. (برای مثال ممکن است پیامی دریافت کنید که قرار است یاهوایمیل برخی کاربران را مسدود کند و برای اینکه ایمیلتان مسدود نشود کلمهعبور خود را در صفحه خاصی وارد کنید). این شیوه به مهندسی اجتماعی معروفاست و یکی از شیوه های رایج هک و سرقت اطلاعات است بنابر این همیشه درمورد ادعا یا تقاضایی که از طریق ایمیل یا چت دریافت می‌کنید با دقت رفتارکنید بخصوص در مواردی که اطلاعاتی درباره حساب بانکی یا کلمه عبور ایمیلیا حساب شما در سایتی خواسته شده باشد و یا زمانی که از شما خواسته می شودفایلی را دانلود یا در کامپیوتر خود اجرا کنید.

 5-
امنیت در اینترنت بسیار مهم است.

امنیتلازمه حضور در اینترنت است. تصور نکنید که چون مقام مهمی نیستید یااطلاعات خاصی ندارید مورد توجه هکرها قرار نگرفته یا اطلاعات شما سرقتنخواهد شد. گاهی اوقات سرقت کلمه عبور ایمیل شما و انتشار عمومی تصاویریکه شما از دوست یا یکی از افراد خانواده از طریق ایمیل دریافت یا برای اوارسال کردید یا اطلاعاتی که با همکاران خود رد و بدل کردید ممکن است باعثدردسر و ایجاد ناراحتی برای شما شود. همچنین در بسیاری از کامپیوترهایی کهدر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد تصاویری خصوصی از افراد خانواده یامیهمانی ها وجود دارد که ممکن است در صورت وجود نقص امنیتی در کامپیوترشما و در هنگام اتصال به اینترنت، افراد دیگری به این تصاویر یا اطلاعاتدسترسی پیدا کرده و احیاناً این اطلاعات مورد سوء استفاده قرار گیرد. بنابراین در هر سطحی که از اینترنت استفاده می‌کنید به امنیت کامپیوتر خوداهمیت دهید و در این زمینه از افراد فنی و متخصص کمک بگیرید، از آنتیویروسهای به‌روز و فایروال استفاده کنید و در هنگام اتصال و کار بااینترنت نکات امنیتی را شدیدا مورد توجه قرار دهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام این وبلاگ درباره روشهای کسب درآمد اینترنتی است.من در این وبلاگ تجربیاتم رو در زمینه تجارت الکترونیکی در اختیارتون میذارم.لطفا از همه صفحات سایت دیدن کنید با تشکر مدیر وبلاگ بهترین روشهای کسب درآمد اینترنتی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    عزت
    برای پتسخگویی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 1,441